Klawiatury biurowe

({{$ctrl.productsCount}} {{'productList.product ' + $ctrl.getPlural($ctrl.productsCount) | translate}})
  • Kod producenta: [{{::product.code_foreign}}] Kod systemowy: [{{::product.code_max}}]
    {{::product.rating.score}}/5 ({{::product.comments_count}})
    {{::product.short_descr}}
    • {{::attribute.name + ':'}}
    Dostawa z wniesieniem!
    Kod producenta: [{{::product.code_foreign}}] Kod systemowy: [{{::product.code_max}}]
    Zamów przez telefon
    +48616680007
    Zamów przez telefon
    +48616680007
    Zobacz więcej
Nie znaleziono produktów spełniających podane kryteria.

Klawiatura biurowa

Klawiatura biurowa to jedno z peryferyjnych urządzeń, które umożliwia nam pracę przy komputerze. Jak wybrać klawiaturę do pracy biurowej?

Klawiatura biurowa – zastosowanie

Klawiatura biurowa jest niezbędna w każdej pracy biurowej. Będzie różniła się funkcjami i parametrami w zależności od charakteru pracy. Jednak przede wszystkim klawiatura umożliwia nam wprowadzanie tekstu czy danych liczbowych oraz obsługę za pomocą skrótów klawiszowych.

Klawiatura membranowa i mechaniczna – która do biura?

Jednym z najważniejszych parametrów przy wyborze klawiatury jest technologia wciskania klawiszy. Mamy dostępne:

  • Klawiatury membranowe - to najpopularniejszy mechanizm. Klawiatury membranowe charakteryzują się cichą pracą, ale są mniej trwałe od mechanicznych. Ten rodzaj klawiatury jest polecany do pracy biurowej. Odpowiednio czułe i wyważone klawisze gwarantują płynność pisania
  • Klawiatury mechaniczne - tutaj przyciski charakteryzują się sprężystością, co powoduje, że nie trzeba ich dociskać do samego dna. To wygodne rozwiązanie, które jest także bardziej wytrzymałe. Pamiętajmy jednak, że klawiatura mechaniczna bywa dość głośna i ma wysokie przyciski, co nie jest najwygodniejsze w przypadku pracy biurowej.

Klawiatura biurowa – jak wybrać?

Klawiatura biurowa powinna być przede wszystkim wygodna. Nie tylko ze względu na wydajność pracy, ale także ze względów zdrowotnych. To bardzo ważne, by zadbać o nasze nadgarstki podczas kilkugodzinnej pracy przy komputerze. Zwróć uwagę na kilka parametrów:

  • Ergonomia - to ona w dużej mierze wpływa na komfort Twojej pracy i mniejsze zmęczenie nadgarstków. Wiele modeli biurowych wyposażonych jest np. w miękkie podkładki pod nadgarstki. Dzięki temu możesz wygodnie oprzeć dłonie na klawiaturze, a nie trzymać je uniesione nad klawiszami
  • Klawisze numeryczne - zwróć uwagę na blok klawiszy numerycznych. Ich układ jest bardzo ważny zwłaszcza w pracy w arkuszach kalkulacyjnych i programach finansowych czy przeznaczonych do księgowości
  • Stopka - wiele modeli klawiatur wyposażonych jest w specjalne nóżki, które pozwalają regulować kąt nachylenia klawiatury. To również umożliwia wygodne ułożenie dłoni na klawiszach
  • Podświetlane klawisze - ta funkcja przydaje się podczas pracy wieczorami lub w nocy.