Poradnik krok po kroku jak ustawić automatyczną kopię zdjęć w chmurze Google Drive?

  • Krok 1 – uruchomienie aplikacji Zdjęcia
  • Krok 2 – zalogowanie się na konto Google
  • Krok 3 – zaakceptowanie regulaminu
  • Krok 4 – zgoda na tworzenie kopii zapasowej zdjęć
  • Krok 5 – wybór rozmiaru przesyłanych zdjęć
  • Krok 6 – potwierdzenie ustawień

Jak ustawić automatyczną kopię zdjęć w chmurze Google Drive?

Mówi się, że najlepszy aparat to ten, który mamy przy sobie, dlatego właśnie smartfonami wykonuje się obecnie najwięcej zdjęć. Aby zabezpieczyć się przed ich utratą, warto ustawić tworzenie automatycznej kopii tworzonej w chmurze np. na dysku Google.

Jest to zdecydowanie najpopularniejszy, a co ważne, darmowy sposób na zarchiwizowanie swoich zdjęć. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że dostęp do tych zdjęć możemy uzyskać z dowolnego miejsca, wystarczy zalogować się na swoje konto Google.

Polecamy też naszą specjalną sekcję poradników Akademia Wiedzy, w której odpowiadamy na najpopularniejsze pytania i proponujemy rozwiązania najczęstszych problemów z laptopami, komputerami, czy smartfonami.

Jak ustawić automatyczną kopię zdjęć w chmurze Google Drive – wideoporadnik

Przygotowaliśmy krótki poradnik wideo, w którym pokazujemy potrzebne aplikacje oraz sposób na to jak ustawić tworzenie automatycznej kopii zdjęć w chmurze na przykładzie usługi Google Drive. Poradnik stworzyliśmy korzystając ze smartfona Samsung Galaxy S9, ale praktycznie na każdym smartfonie z Androidem będzie ten proces przebiegać niemal identycznie.

Krok 1 – uruchomienie aplikacji Zdjęcia

Praktycznie każdy smartfon z Androidem ma zainstalowane aplikacje firmy Google. Jedną z nich są Zdjęcia. Należy otworzyć tę aplikację i zalogować się do niej za pomocą swojego konta Google.

Jak ustawić automatyczną kopię zdjęć w chmurze

Krok 2 – zalogowanie się na konto Google

Jeśli nie mamy jeszcze konta, można je od razu utworzyć.

Jak ustawić automatyczną kopię zdjęć w chmurze

Krok 3 – zaakceptowanie regulaminu

Po wpisaniu adresu email i hasła należy zaakceptować regulamin. Na kolejnym ekranie możemy też zgodzić się na utworzenie kopii zapasowej telefonu (w tym kontaktów, historii połączeń czy smsów).

Jak ustawić automatyczną kopię zdjęć w chmurze

Krok 4 – zgoda na tworzenie kopii zapasowej zdjęć

Następny krok to zgoda na tworzenie kopii zapasowej zdjęć. Domyślne ustawienia obejmują przesyłanie zdjęć tylko przez WiFi (pozwoli to oszczędzić pakiet danych komórkowych).

Jak ustawić automatyczną kopię zdjęć w chmurze

Krok 5 – wybór rozmiaru przesyłanych zdjęć

Google oferuje dwie opcje rozmiaru przesyłanych zdjęć. Pierwsza to przesyłanie zdjęć w oryginalnym rozmiarze, gdzie pliki zmniejszają ilość dostępnego miejsca na dysku.

Jak ustawić automatyczną kopię zdjęć w chmurze

Druga opcja (domyślna) to przesyłanie zdjęć w wysokiej jakości. Zdjęcia są kompresowane, co ogranicza ich rozmiar, a co najważniejsze, nie wykorzystują limitu danych, co przy podstawowym pakiecie 15 GB jest bardzo istotne.

Krok 6 – potwierdzenie ustawień

Ostatni krok to potwierdzenie ustawień i gotowe. Od tego momentu nasze zdjęcia będą zapisywane w chmurze Google.

Jak ustawić automatyczną kopię zdjęć w chmurze


Jak ustawić automatyczną kopię zdjęć w chmurze Google Drive?
5 (100%) 2 głosów