Sprzęt komputerowy do biura, który zwiększy efektywność i wygodę pracy

04.02.2021 | autor: Joanna Skornowicz | Przeczytasz w 5 minut
Zwiększ rozmiar tekstu

Wymieniamy najważniejsze sprzęty komputerowe do biura, których obecność znacząco może zwiększyć efektywność pracowników, przyspieszając tym samym realizację zadań. Zwracamy również uwagę na urządzenia i sprzęty, które pozwolą na zwiększenie wygody pracy, komfortu psychicznego, a także pozytywnie wpłyną na zdrowie.

Pełna lista elementów niezbędnych w biurze: Wyposażenie biura – jaki sprzęt do biura wybrać?

Przejdź do:

Monitor do biura

Z punktu widzenia osoby, która prowadzi małą firmę, przy wyborze monitora do biura najważniejszy jest stosunek ceny do możliwości. Drugim istotnym elementem jest energooszczędność, która na dłuższą metę będzie zmniejszać wydatki firmy.

Z kolei dla pracownika, który będzie spędzał większość czasu w biurze, pracując przed monitorem, najważniejsza jest kwestia związana z ochroną oczu. Warto zatem zwrócić także uwagę na wszelkiego rodzaju technologie zmniejszające dyskomfort wielogodzinnej pracy przed monitorem (redukcja migotania obrazu oraz redukcja emisji światła niebieskiego).

Sprzęt komputerowy do biura

Dodatkowy monitor, czyli większy obszar roboczy

Dodatkowy monitor może być niezbędny szczególnie przy pracy związanej z obróbką grafiki, filmów, edycją tekstów lub pracą w arkuszach. Takie rozszerzenie obszaru roboczego zwiększy wygodę pracy i efektywność każdej osobie korzystającej w pracy z komputera. Sprawdzi się zarówno w przypadku pracy przy komputerze stacjonarnym, jak i laptopie.

Jaki monitor biurowy wybrać? Tutaj ważny jest rodzaj wykonywanej pracy, do której należy dostosować parametry monitora. Przykładowo tani monitor do 500 zł sprawdzi się, gdy ma poprawić wyłącznie komfort pracy, zwiększając obszar roboczy. Droższe monitory ultrapanoramiczne zastąpią aż dwa tradycyjne monitory, co zapewni sporą przestrzeń roboczą w poziomie, cenioną szczególnie przez grafików. Z kolei monitory 16:10 oferują większą przestrzeń roboczą w pionie, co wspiera pracę z aplikacjami biurowymi czy edycją grafiki.

Sprzęt komputerowy do biura

Wygodna mysz do komputera lub laptopa

Jeśli pracownicy korzystają z komputerów stacjonarnych, to niezbędnym dodatkiem jest mysz komputerowa. Ważne, aby wybrać model maksymalnie dopasowany do specyfiki danej pracy. Graficy lub inżynierowie będą potrzebować bardziej zaawansowanych gryzoni. W takich wypadkach liczy się precyzyjność sprzętu, a nawet dodatkowe klawisze z możliwością ich programowania. Funkcjonalna mysz z pewnością pozytywnie wpłynie na efekty i komfort ich pracy.

W wielu przypadkach praca biurowa nie wymaga posiadania zaawansowanej myszki, wtedy spokojnie można brać pod uwagę tanie myszki do biura. Mysz komputerową warto dokupić nawet dla osób pracujących przy laptopie. Rezygnacja z obsługi touchpada na rzecz wygodnej myszki zdecydowanie przyspiesza i zwiększa wygodę pracy.

Mysz przewodowa czy bezprzewodowa? Laserowa czy optyczna? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym poradniku.

Sprzęt komputerowy do małej firmy

Klawiatura, która nie utrudnia pracy

Klawiatura jest niezbędna do obsługi komputera i mile widziana, jako wygodny dodatek wspierający pracę przy laptopie. W obu przypadkach ważne jest, aby ułatwiała pracę, zapewniając jednocześnie wygodę (tanie klawiatury biurowe mogą przesadnie męczyć dłonie podczas wielogodzinnego korzystania).

Warto też zwrócić uwagę na to, aby nie generowała zbyt dużego poziomu hałasu, co jest specyficzne dla klawiatur mechanicznych (głośna praca klawiatury jest rozpraszająca zarówno dla pracownika, jak i jego otoczenia). Z pewnością wygodę pisania zwiększy podpórka odciążająca nadgarstki, jednak nie jest ona niezbędna.

Sprzęt komputerowy do małej firmy

Słuchawki dla większego skupienia pracownika

Nawet w małym biurze może panować dość duże zamieszanie. Pracownika mogą rozkojarzyć dyskusje prowadzone we wspólnym pomieszczeniu, odbierane telefony, masa dźwięków dodatkowych np. stukanie klawiszy. To zdecydowanie może przekładać się na mniejszą efektywność jego pracy. Świetnym rozwiązaniem są słuchawki, które pozwolą mu się w jakimś stopniu „odciąć” i skupić na swoich zadaniach.

Słuchawki są również doskonałym rozwiązaniem wspierającym pracowników podczas pracy zdalnej, ułatwiają nie tylko prowadzenie rozmówców, ale także pozwalają na większe skupienie w warunkach domowych.

Projektor do prezentacji

Projektor multimedialny jest niezbędnym wyposażeniem biura, w którym istotne są wszelkiego rodzaju prezentacje. Zanim zdecydujesz, jaki budżet chcesz przeznaczyć na projektor do biura, warto zorientować się, jak odpowiednio dobrać sprzęt do typu wyświetlanych treści oraz miejsca, w którym będzie pracował.

Zdarza się, że przestrzeń, w której korzystać będziesz z projektora, wyklucza umieszczenie go naprzeciwko ściany lub ekranu. W takich wypadkach powinien on posiadać funkcje korekty zniekształceń trapezowych (ang. keystone). Oznacza to, że projektor można przechylać w górę, w dół, a nawet ustawiać z boku zachowując przy tym idealnie prostokątny obraz.

Sprzęt komputerowy do firmy

Tablet graficzny dla większej precyzyjności

Tablety graficzne przeznaczone są dla osób, które zajmują się tworzeniem i obróbką zdjęć, czy grafiki (grafików, animatorów, inżynierów, techników, artystów). Jest to narzędzie, które w przeciwieństwie do tradycyjnej myszki nie ogranicza możliwości artystycznych. Pozwala na osiągnięcie wysokiej precyzji przy np. tworzeniu projektów CAD, schematów przestrzennych, rysunków, grafik, czy obrabianiu zdjęć i obrazów.

Sprzęt komputerowy do firmy

Jak zwiększyć wygodę pracy przy biurku?

Nieodpowiednia ergonomia pracy przy komputerze może być szkodliwa dla zdrowia. Odpowiednie biurko i komfortowe krzesło biurowe to podstawa. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na niskobudżetowe gadżety, które z pewnością zostaną docenione przez pracowników. Należą do nich:

  • Podstawka pod laptopa (często dodatkowo chłodząca laptopa) – szczególnie istotna, gdy pracownik korzysta wyłącznie z ekranu laptopa. Pozwala uniknąć niewłaściwej pozycji podczas pracy.
  • Podstawka pod monitor – niezbędne w przypadku, gdy monitor biurowy nie posiada regulacji. Zgodnie z zasadami BHP monitor powinien ustawiony być w pozycji zapewniającej prawidłową postawę pracownika (zapobiegając bólom mięśni i karku).
  • Podnóżek – podstawka pod stopy zmniejsza nacisk na dolną część pleców, poprawia pozycję i krążenie krwi podczas pracy przy biurku.

Jak zwiększyć komfort pracy przy biurku?

Zdjęcie: Fellowes

Autor
Joanna Skornowicz
Wiecznie uśmiechnięta tatromaniaczka. Wkręcona w niedoceniane nowoczesne technologie w sprzętach AGD. Wybredna i szukająca dziury w całym. Z zaangażowaniem testuje urządzenia ułatwiające codzienne obowiązki. Niestała w związkach z myszkami i klawiaturami gamingowymi – ma słabość do nowszych modeli.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?

Czytaj więcej


Polecane produkty

HP 652 kolor F6V24AE
Cena od 53,90zł
Accura HDMI 1.8m
Cena od 29,90zł
Accura micro USB 1.5m czarny
Cena od 19,90zł
HP 652 czarny F6V25AE
Cena od 58,90zł
HP 650 czarny CZ101AE
Cena od 62,90zł
Kingston SSD A400 480GB
Cena od 239,00zł
Accura Tule ACC-M1015
Cena od 59,90zł
Accura Napa ACC-M1204
Cena od 49,90zł
Accura Premium USB-B 1.8m czarny
Cena od 24,90zł
Accura ToledoPro ACC-K1414
Cena od 59,90zł
Accura HDMI 0.9m
Cena od 19,90zł
Accura Premium SATA 0.5m
Cena od 19,90zł
Accura micro USB 1.8m czarny
Cena od 9,90zł
Accura VGA - HDMI
Cena od 49,90zł
Accura USB-C czarny
Cena od 4,90zł
Accura micro USB 1.0m czarny
Cena od 14,90zł
Accura USB 3.0 - USB-C czarny
Cena od 9,90zł
Accura Ring ACC5115 black
Cena od 9,90zł
Accura HDMI 3.0m
Cena od 39,90zł
Kingston DataTraveler 100 G3 32GB USB 3.0
Cena od 23,90zł
Accura micro USB 1.0m czarny
Cena od 29,90zł
Accura Premium SATA III 0.5m metalowe zatrzaski
Cena od 24,90zł
HP 650 kolor CZ102AE
Cena od 52,90zł
Accura Premium 5.0m szary
Cena od 19,90zł
Accura Premium 2.0m szary
Cena od 15,90zł
Accura Zion ACC-M1009 Silent
Cena od 59,90zł
Accura Premium miniJack 1.2m
Cena od 16,90zł
Kingston microSDHC Canvas Select Plus 32GB 100R Class 10 UHS-I
Cena od 25,90zł
Accura Vista ACC-K1411
Cena od 29,90zł
HP 301 czarny CH561EE
Cena od 82,90zł
Accura Triple 17W AccuQuick
Cena od 39,90zł
Kingston microSDXC Canvas Select Plus 128GB 100R Class 10 UHS-I
Cena od 59,90zł
Accura Premium VGA
Cena od 9,90zł
Accura Premium USB-B 3.0m czarny
Cena od 29,90zł
Accura Light 30W Quick Charge 3.0
Cena od 39,90zł
Accura Premium DVI/D 1.8m
Cena od 34,90zł
Accura Premium DisplayPort 1.8m
Cena od 79,90zł
Papier HP Home & Office
Cena od 21,90zł