Reklamacje i gwarancje

W ofercie Komputronik znajdziesz oryginalne produkty sprawdzonych producentów. Dzięki temu mamy pewność, że dostarczamy wysoką jakość i niezawodność. Wiemy jednak, że nie zawsze konkretny egzemplarz spełnia oczekiwania nabywcy. Błędy i niedoskonałości zdarzają się nawet największym producentom. Tu znajdziesz informację o tym, co zrobić, by złożyć reklamację.

Gwarancje w sklepie Komputronik

Produkty zakupione w sklepie Komputronik mogą mieć dwa typy gwarancji. W zależności od danego typu wybierz odpowiednią procedurę zgłoszenia. Gwarancja, jaką objęty jest dany produkt, oznaczona jest na dokumencie sprzedaży (fakturze). Poniżej znajdziesz legendę oznaczeń:

Gwarancja Producenta – GP xx – (Gwarancja Producenta) , xx (liczba miesięcy objętych gwarancją) lub Gwarancja Producenta – GP

Gwarancja Sprzedawcy – xx – , xx (liczba miesięcy objętych gwarancją)



Procedura w przypadku Gwarancji Producenta – GP

W przypadku Gwarancji Producenta – zgłoszenia reklamacji należy dokonać bezpośrednio u Producenta lub w serwisie Producenta.
Klient
Serwis producenta
Klient
W przypadku Gwarancji Producenta produkt można reklamować również u Sprzedawcy. Ponieważ zaangażowany jest dodatkowy pośrednik czyli Sprzedawca, proces ten znacznie się wydłuża. Najszybciej reklamacje są rozpatrywane bezpośrednio przez Producenta, bez pośrednictwa Sprzedawcy. Jeśli zależy Ci na czasie wyślij produkt bezpośrednio do Producenta.
Klient
Sprzedawca
Serwis producenta
Sprzedawca
Klient
Procedura w przypadku Gwarancji Sprzedawcy

W przypadku Gwarancji Sprzedawcy, zgłoszenia reklamacji należy dokonać w sklepie Komputronik. Następnie sklep Komputronik uruchamia procedurę reklamacyjną u Producenta.
Klient
Serwis sprzedawcy
Klient

Gwarancyjne zgłoszenie reklamacji

By poprawnie wyświetlić zawartość musisz być zalogowany do sklepu.



Roszczenia z tytułu rękojmi prosimy kierować na adres: rma@komputronik.pl W celu usprawnienia procesu reklamacyjnego z tytułu rękojmi prosimy o skorzystanie z dołączonego formularza.

Sprawdzenie statusu reklamacji

Procedura reklamacji

Adres dla przesyłek

Komputronik S.A. – SERWIS
ul. Wołczyńska 37
60-003 Poznań
  1. Dział napraw zestawów komputerowych
  2. Dział RMA – reklamacje podzespołów
  3. Dział napraw notebooków pogwarancyjnych
  • Niniejsza procedura ma zastosowanie do:
    • roszczeń z tytułu gwarancji,
    • roszczeń z tytułu rękojmi.
  • Zgłoszenie wady towaru przez Klienta i wszczęcie procedury reklamacyjnej następuje z chwilą otrzymania przez Komputronik S.A. w restrukturyzacji oświadczenia Klienta o zgłoszeniu wady towaru oraz wadliwego towaru. Zgłoszona wada podlega weryfikacji przez Serwis, który stwierdzi czy usterka nie nastąpiła z winy Klienta.
  • Komputronik S.A. w restrukturyzacji rozpatruje reklamacje w ciągu:
    • 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta i towaru – w przypadku roszczeń z tytułu rękojmi,
    • 14 dni roboczych od otrzymania oświadczenia Klienta i towaru – w przypadku roszczeń z tytułu gwarancji, przy czym w przypadku wystąpienia konieczności wysłania wadliwego towaru lub jego części do specjalistycznych serwisów okres rozpatrywania zgłoszenia reklamacyjnego może zostać wydłużony do 28 dni roboczych.
  • Jeżeli oświadczenie Klienta, o którym mowa w ust. 2 nie zawiera żądania co do sposobu rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi lub zgłoszone żądanie nie może być uwzględnione, np. jako niemożliwe do zrealizowania albo wymagające nadmiernych kosztów, Komputronik S.A. w restrukturyzacji niezwłocznie zwróci się do klienta o dookreślenie swojego żądania lub zaproponuje inny sposób rozpatrzenia zgłoszonej reklamacji.
  • W przypadku roszczeń z tytułu gwarancji, decyzję o naprawie wadliwego towaru, wymianie lub zwrocie zapłaconej ceny podejmuje Komputronik S.A. w restrukturyzacji.
  • Zwrot towaru w ramach procedury reklamacyjnej jest bezpłatny.
  • Sposób dostarczenia sprzętu w ramach procedury reklamacyjnej:
    • Klient może wysłać sprzęt na koszt Komputronik S.A. w restrukturyzacji za pośrednictwem firmy spedycyjnej DHL, pod warunkiem iż zostanie poprawnie wypełniony formularz zgłoszenia reklamacji RMA, zamieszczony na stronie internetowej www.komputronik.pl
    • Lub dostarcza towar własnym staraniem do salonu Komputronik S.A. w restrukturyzacji
  • W celu przeprowadzenia procedury reklamacyjnej, Klient powinien dostarczyć towar do Komputronik S.A. w restrukturyzacji w oryginalnym, fabrycznym, opakowaniu, w którym towar został odebrany przez Klienta, wraz ze wszystkimi elementami dostarczonymi Klientowi, w szczególności dokumentacją, sterownikami, kablami. Klient może dostarczyć towar w opakowaniu zastępczym, które będzie zapewniało odpowiedni poziom ochrony towaru podczas transportu ( w szczególności dotyczy to monitorów, zestawów komputerowych, laptopów, tabletów, telefonów, itd.)
  • Towar powinien zostać przysłany kompletny, zwłaszcza z akcesoriami, które mają wpływ na funkcjonalność danego sprzętu lub które mogą być jedną z przyczyn zaistnienia wady towaru lub niezgodności z umową. Wskazane jest dołączenie do towaru szczegółowego opisu występujących wad wraz z informacją w jakiej sytuacji dana wada lub niezgodność występują. Towar posiadający gwarancje producenta nie podlega warunkom gwarancyjnym Komputronik S.A. w restrukturyzacji i może być serwisowany w punktach autoryzowanych wskazanych przez producenta zgodnie z warunkami udzielonej gwarancji.
  • Dostarczenie towaru w ramach reklamacji jest bezwarunkowe; jednakże w celu identyfikacji w systemie reklamacyjnym Komputronik S.A. w restrukturyzacji wskazane jest wypelnienie formularza zgłoszenia reklamacyjnego” zgłoszenie RMA”. Po wypełniu formularza zostanie nadany numer reklamacji (numer RMA)
    • W przypadku gdy numer RMA nie zostanie przydzielony automatycznie, zostanie on nadany do 24 godzin (z pominięciem sobót, niedziel i świąt)
    • Po przesłaniu prawidłowo wypełnionego na stronie formularza Klient otrzyma wiadomość mailową, w której załączniku znajdować się będzie etykieta z numerem RMA
    • Etykietę należy przykleić na paczkę. W przypadku niemożności wydrukowania etykiety prosimy numer RMA umieścić na liście przewozowym w polu „UWAGI”, lub w widocznym miejscu na przesyłce.
    • Jeśli dane znajdujące się na etykiecie będą się różniły od podanych w zgłoszeniu reklamacyjnym należy pilnie skontaktować się z obsługą serwisu Komputronik S.A. w restrukturyzacji i wstrzymać się z wysłaniem.
  • Komputronik S.A. w restrukturyzacji rozpatruje reklamacje, o ile sprzedaż towaru zostanie potwierdzona w Komputronik. W przypadku dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji, do reklamowanego towaru należy dołączyć dowód zawarcia umowy (np. kserokopię dokumentu sprzedaży) i oryginał karty gwarancyjnej, jeżeli została wydana z towarem (gwarancja producenta). W przypadku dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi, prosimy o załączenie do reklamowanego towaru dowodu zawarcia umowy w celu identyfikacji umowy sprzedaży i usprawnienia procedury reklamacyjnej.
  • Zgłoszona wada towaru podlega weryfikacji przez serwis, który stwierdzi czy wada istniała w chwili jego wydania. W przypadku reklamacji niezasadnej, zgłoszonej na podstawie gwarancji, Komputronik S.A. w restrukturyzacji może żądać zwrotu kosztów przesyłki.
  • Niniejszym informujemy, iż naprawa sprzętu elektronicznego wiąże się z istotnym ryzykiem utraty danych zawartych w jego pamięci. W związku z tym Klient zobowiązany jest do sporządzenia kopii zapasowej wszystkich danych znajdujących się na nośniku/wprowadzonych do pamięci urządzenia. Wyłączna odpowiedzialność za dane znajdujące się na nośniku ponosi Klient. W przypadku gdy Klient dostarcza wraz z wadliwym towarem dodatkowe akcesoria, nośniki, oprogramowanie zobowiązany jest to przedłożenia pisemnej informacji o tym.
  • W przypadku reklamacji obejmującej zestaw komputerowy wyprodukowany przez Komputronik S.A. w restrukturyzacji obsługa serwisu Komputronik przyjmuje wyłącznie towar opisany na dowodzie zakupu jako „zestaw komputerowy”.
  • Jeżeli towar nie zostanie odebrany po zakończeniu procedury reklamacyjnej, Komputronik S.A. w restrukturyzacji wzywa Klienta na piśmie do odbioru towaru w terminie 14 dni od daty otrzymania wezwania. Po bezskutecznym upływie tego terminu, Komputronik S.A. jest uprawniony do naliczenia opłaty za bezumowne przechowywanie towaru. Opłata ta wynosi 50% średniej miesięcznej ceny wynajmu 1m2 powierzchni magazynowej w miejscowości jego przechowywania za każdy 1m2 zajętej przez towar powierzchni magazynowej. Opłata nalicza jest proporcjonalnie do liczby dni przechowywania towaru.

Najważniejsze pytania

Jaki jest czas rozpatrywania reklamacji?

Czas rozpatrywania reklamacji zależy od trybu, w jakim jest składana.
  • Reklamacje, w przypadku roszczeń z tytułu rękojmi, rozpatrujemy w terminie do 14 dni, licząc od daty otrzymania oświadczenia i towaru. W tym terminie zostanie udzielona odpowiedź na zgłoszenie.
  • W przypadku roszczeń z tytułu gwarancji – 14 dni roboczych, licząc od daty otrzymania oświadczenia i towaru – przy czym w przypadku wystąpienia konieczności wysłania wadliwego towaru lub jego części do specjalistycznych serwisów, czas rozpatrywania zgłoszenia może zostać wydłużony do 28 dni roboczych.

Jak reklamować zakupiony produkt w salonie?

Oczywiście można zgłosić reklamację również w jednym z naszych salonów firmowych. Lista placówek znajduje się na stronie: www.komputronik.pl/storehouse/find
Pamiętaj o dostarczeniu kompletnego urządzenia, wraz z kopią dokumentu zakupu oraz oryginałem karty gwarancyjnej, jeżeli takowa została dołączona przez producenta.

Gdzie znaleźć status reklamacji?

Aktualny status swojego zlecenia można sprawdzić na stronie: www.komputronik.pl/informacje/pomoc/reklamacje/