Jaki sprzęt do ćwiczeń do domu wybrać?

Aktywność fizyczna jest kluczowa dla naszego zdrowia i samopoczucia. Wysiłek dawkowany sobie w rozsądny sposób działa korzystanie na nasz układ krążenia, mięśnie i stawy. Powoduje też wydzielanie endorfin, co poprawia nasz nastrój. W miesiącach, w których na zewnątrz możemy liczyć na słoneczną pogodę, najczęściej ćwiczymy na świeżym powietrzu. Gorzej sytuacja wygląda w zimie.

W zimie ćwiczymy głównie w domu. Takie ćwiczenia są znacznie bardziej efektywne, jeśli mamy odpowiedni sprzęt sportowy. Nie musi to być profesjonalny sprzęt dla sportowców. Wystarczy średniej klasy sprzęt dla ludzi aktywnych np.:

Orbitrek magnetyczny do domu

Orbitrek magnetyczny to sprzęt, na którym ćwiczymy większość partii naszego ciała. Ruchy naszych rąk skoordynowane są z ruchami nóg. Wykonujemy czynności zgodne z naturalnymi. Zapobiega to przeciążeniom w stawach i kręgosłupie. Ćwiczenia na tym urządzeniu mogą wykonywać osoby praktycznie w każdym wieku. Orbitrek do domu to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich chcących dbać o swoją sylwetkę.

Trening na orbitreku: spala tkankę tłuszczową, zwiększa wydolność i wzmacnia najważniejsze grupy mięśniowe. Przede wszystkim są to mięśnie nóg, pośladków, brzucha i ramion.

Pamiętajmy też, że rola droższych modeli orbitreków nie sprowadza się jedynie do wspomagania naszych ćwiczeń. Niektóre z modeli mają też możliwość mierzenia tkanki tłuszczowej, czy przeprowadzania testów wydolnościowych. Jest to duża pomoc w odpowiednim zaplanowaniu treningów.

Jak ćwiczyć? Jeśli dopiero zaczynamy przygodę z orbitrekiem, nasze ćwiczenia powinny trwać około pół godziny. Powtarzamy je co najmniej trzy razy w tygodniu. Potem zwiększamy długość treningów.

Zobacz orbiterki magnetyczne >

Piłki gimnastyczne

Ćwiczenia z piłką? Dla wielu brzmi to mało poważnie, ale jest dokładnie wręcz przeciwnie. Bo trening z nią daje doskonałe efekty i przy okazji sprawia sporo radości. Piłka gimnastyczna świetnie sprawdza się u wszystkich osób niemających problemów z utrzymaniem równowagi.

Czy piłka gimnastyczna ma wpływ na nasze zdrowie? Piłka gimnastyczna do ćwiczeń na kręgosłup pozwala znacznie zredukować bóle pleców. Doskonale wzmacnia też mięśnie całego ciała i usprawnia pracę narządów wewnętrznych. Doskonali umiejętności motoryczne, równowagę, siłę i oddech. Piłka gimnastyczna 65 cm wspomaga też utrzymanie odpowiedniej ruchomości stawów.

Zalety piłki doceniło już wiele salonów fitness. Coraz częściej pojawiają się one podczas treningów organizowanych przez zawodowych trenerów. Piłka używana jest też przez sportowców.

Zalety piłki gimnastycznej: Ten nietypowy sposób treningu pomaga likwidować stres, bóle głowy i bóle pleców.

Zobacz piłki gimnastyczne >

Rowery treningowe

Rowery treningowe doskonale modelują dolne partie ciała. Są też niezastąpione dla poprawy kondycji i wydolności krążeniowo-oddechowej. Wiele zależy od tego, na jaką formę treningu się zdecydujemy. Jeśli będzie to długi, lecz lekki trening (zwany aerobowym), to poprawiać będziemy przede wszystkim wydolność serca i płuc. Jeśli zdecydujemy się na szybki, lecz mocny trening, to skierujemy go w kierunku spalania tkanki tłuszczowej i wzmocnienia mięśni.

Dla kogo rowerek? Rowerek stacjonarny może być używany przez wszystkich, który nie mają poważnych problemów ze stawami. Mowa tu w szczególności o stawach kolanowych.

Jakie partie ciała wzmacnia rowerek? Jeśli chodzi o mięśnie, to rowerek treningowy wzmacnia przede wszystkim partie mięśni łydek, ud i pośladków.

Ciekawą odmianą roweru treningowego jest rower magnetyczny. W jego przypadku opór tworzony jest za pomocą hamulca magnetycznego. Zaletą takiego roweru jest jego niemal bezszelestna praca. Dodatkowo w takim rowerze mamy bardzo wiele możliwości konfiguracji sprzętu.

Zobacz rowery treningowe >

Steppery do ćwiczeń

Stepper do ćwiczeń to jeden z najtańszych sprzętów fitness. Jest też przy okazji jednym z najmniejszych. Ustawić lub schować go można praktycznie wszędzie. Nie daj się jednak zwieść jego niepozornemu wyglądowi. Urządzenie to daje nam bardzo wiele możliwości. Doskonale wzmacnia i wyszczupla dolne partie ciała, a w szczególności uda, łydki i pośladki. Wiele kobiet ucieszy też wiadomość, że stepper pomaga również ujędrnić nogi i pośladki.

Jak trening na stepperze wpływa na organizm? Trening na stepperze łączy elementy ćwiczeń siłowych i cardio. Poprawia krążenie i zwiększa kondycję.

Ważną informacją dla osób po wypadkach jest to, że stepper jest bezpieczny dla stawów, a ćwiczenia na nim nie grożą praktycznie żadnymi kontuzjami. Stepper jest też doskonałym sprzętem dla osób, które po raz pierwszy zaczynają przygodę z ruchem i aktywnością.

Krk dalej, czyli stepper z linkami. Oprócz nóg chciałabyś ćwiczyć też górne partie ciała? Nie ma problemu. Musisz jedynie kupić stepper z linkami. Trening na takim urządzeniu angażuje zdecydowanie więcej mięśni niż stepper klasyczny. Taki sprzęt można już nazwać naszą własną mini-siłownią.

Zobacz steppery w sklepie >

Bieżnie treningowe

Uwielbiasz biegać, ale odstrasza Cię nieprzyjemna pogoda za oknem? Nie ma problemu. Możesz biegać w domu. Doskonałym rozwiązaniem jest bieżnia do biegania. To sprzęt bardzo popularny również w siłowniach. Biegniemy w miejscu, a bieżnia pod nami porusza się z ustawioną przez nas wcześniej prędkością. Biegać mogą właściwie wszyscy. Sprzęt jest bardzo bezpieczny i trudno sobie na nim zrobić jakąkolwiek krzywdę.

Jakie partie ciała wzmacnia bieżnia? Bieżnia treningowa wzmacnia przede wszystkim mięśnie naszych ud i pośladków.

Ale podczas biegu pracuje całe nasze ciało. Sami dobieramy sobie tempo biegu i dostosowujemy do naszej kondycji. Aby uzyskać dobre efekty treningu na bieżni treningowej, należy pamiętać o utrzymywaniu prawidłowej postawy ciała. Warto wiedzieć, że nowoczesne bieżnie do biegania mają możliwość regulacji kąta nachylenia. Dzięki temu możemy symulować też bieg pod górkę.

Zobacz bieżnie treningowe >

Pozostałe sprzęty dla sportowców

Sprzęty do ćwiczeń, które polecamy w sklepie:

Piłki gimnastyczne Steppery Rowerki treningowe

Jaki sprzęt do ćwiczeń do domu wybrać?
5 (100%) 2 głosów