Gwarancja Beztroski Komputronik – opinie i warunki ubezpieczenia

Być może nie raz zastanawiałeś się podczas zakupu fajnego sprzętu, którego producent oferuje tylko 1 rok gwarancji, co się stanie, jeśli sprzęt zepsuje się niedługo po tym czasie? A co jeśli ulegnie zniszczeniu lub kradzieży?

I tak jak sami ubezpieczamy się od nieszczęśliwych zdarzeń, tak i niektórym naszym urządzeniom dobrze jest zapewnić taką ochronę. Gwarancja Beztroski Komputronik to właśnie zabezpieczenie  wybiegające znacznie dalej i trwające znacznie dłużej niż standardowa gwarancja producenta.

W tym artykule omawiamy następujące kwestie:

  • Co to jest Gwarancja Beztroski w Komputronik?
  • Czym różni się od standardowej gwarancji bezpieczeństwa?
  • Od czego ubezpiecza sprzęt Gwarancja Beztroski?
  • Jaki sprzęt może zostać objęty gwarancją?
  • Ile kosztuje taka gwarancja?
  • Jak postępować w razie awarii sprzętu?
  • Czy warto kupić Gwarancję Beztroski?

Co to jest Gwarancja Beztroski w Komputronik?

Gwarancja Beztroski jest sposobem na uchronienie się przed kosztami – szczególnie tymi dużymi w droższym sprzęcie – związanymi z naprawą urządzeń czy wymianą ich na nowe. To ubezpieczenie, które można wybrać podczas zakupu sprzętu w sklepach stacjonarnych Komputronik i w sklepie internetowym www.komputronik.pl, aby wszelkiego rodzaju awarie i inne  nieprzyjemności nie były tak dużym problemem.

Gwarancję Beztroski oferują w tym przypadku Allianz WorldWide Partners P&C oraz STU ERGO Hestia.

Z takim pakietem możemy mieć pewność, że kupujemy sprzęt na kilka lat i nie musimy obawiać się konsekwencji awarii, przypadkowych uszkodzeń, ani nawet tego, że utracimy swoją własność w wyniku kradzieży.

Możemy swobodnie korzystać z urządzenia, ciesząc się jego pełną ochroną oraz natychmiastową pomocą przy minimalnych formalnościach.

Pomoc polega na szybkiej naprawie sprzętu albo wymianie go na nowy, jeśli naprawa jest niemożliwa lub nieopłacalna.

W przypadku gdy naprawa jest za droga, otrzymujemy nowy egzemplarz tego samego produktu. Wyjątkiem może być sytuacja, że dany produkt nie jest już dostępny na rynku. Wówczas możemy liczyć na urządzenie o podobnych parametrach i w podobnej cenie. Jeśli i to jest niemożliwe do wykonania, to zostaniemy zapytani o nasze preferencje i dostaniemy odpowiadający sprzęt.

Czym różni się od standardowej gwarancji bezpieczeństwa?

Oferowana przez Komputronik Gwarancja Beztroski różni się od standardowej gwarancji bezpieczeństwa na dwa sposoby:

  • trwa dłużej – o ile na wsparcie producenta można najczęściej liczyć jedynie przez 24 miesiące, tutaj ochronę możemy mieć nawet przez 5 lat.
  • zapewnia znacznie szerszą ochronę – korzystając z Gwarancji Beztroski na pomoc możemy liczyć nie tylko wtedy, gdy dojdzie do awarii w wyniku konkretnego zdarzenia z ubogiej listy przygotowanej przez producenta. Także w wielu innych przypadkach: od kradzieży, po nieszczęśliwy wypadek.

Od czego ubezpiecza sprzęt Gwarancja Beztroski?

Gwarancja Beztroski – co to obejmuje? Lista przedstawia się następująco:

  • awaria sprzętu wynikająca np. z wad fabrycznych
  • awaria sprzętu spowodowana przepięciami prądu w sieci elektrycznej
  • przypadkowe uszkodzenie sprzętu
  • utrata sprzętu w wyniku kradzieży z włamaniem lub rabunku
  • nieuprawnione użycie laptopa lub smartfona.

To znaczy, że możemy liczyć na bezpłatną i fachową pomoc także wtedy, gdy podczas intensywnej rozgrywki wylejemy kawę na klawiaturę laptopa. Gdy nasz telewizor spadnie ze ściany. Gdy  lustrzanka wypełni się piaskiem podczas sesji na plaży. Różne sytuacje się zdarzają i Gwarancja Beztroski pozwala się skutecznie zabezpieczyć na ich wypadek.

Ubezpieczyciele oferują Gwarancję Beztroski w różnych wariantach. Pełny obejmuje wszystkie punkty z powyższej listy. Dzięki kilku opcjom każdy może wybrać taką polisę, jaka odpowiada jego potrzebom.

gwarancja beztroski

Jaki sprzęt może zostać objęty gwarancją?

W przypadku jakich urządzeń można skorzystać z ubezpieczenia?

Gwarancja Beztroski obejmuje większość kategorii sprzętu elektronicznego dostępnego w sklepach Komputronik. Podstawowa zasada jest taka, że cena produktu nie może być niższa niż 100 złotych.

Trzeba mieć na uwadze, że Gwarancją Beztroski może być objęte wyłącznie nowe urządzenie. To oznacza, że ochronę trzeba wykupić w momencie zakupu sprzętu. Jeśli interesuje nas tylko wydłużone ubezpieczenie od awarii, wówczas czasu jest więcej – 30 dni w przypadku AWP P&C lub nawet 12 miesięcy w przypadku STU ERGO Hestia.

Wyłączone z GB są m.in.: sprzęt outletowy, refabrykowany, a także drony oraz akcesoria (np. myszki). Szczegółowych informacji uzyskasz u naszych sprzedawców.

Ile kosztuje taka gwarancja?

W każdym przypadku, gdy interesuje nas Gwarancja Beztroski cena jest nieco inna. Ubezpieczyciel wylicza ją indywidualnie, na podstawie konkretnego urządzenia i oceny ryzyka. Krótko mówiąc: wszystko zależy od tego, co kupujemy, ile za to płacimy i jak długo chcemy cieszyć się dodatkową ochroną.

Jak postępować w razie awarii sprzętu?

Czyli jak działa Gwarancja Beztroski w praktyce. Jest to nawet prostsze, niż można by przypuszczać. Gdy nasz sprzęt ulegnie awarii lub zostanie utracony, musimy tylko przygotować dokumenty (polisa, dowód zakupu i gwarancja producenta) i zadzwonić pod odpowiedni numer:

(58) 762 76 76 w przypadku Gwarancji Beztroski w STU ERGO Hestia S.A.

(22) 563 11 11 w przypadku Gwarancji Beztroski w Allianz WorldWide Partners P&C S.A.

Podczas rozmowy telefonicznej podajemy wszystkie kluczowe informacje i w trybie natychmiastowym rozpoczyna się działanie, byśmy jak najszybciej otrzymali naprawiony lub nowy sprzęt.

gwarancja beztroski

Czy warto kupić Gwarancję Beztroski?

Gwarancja Beztroski to korzystne rozwiązanie, jeśli zależy nam na ochronie naszego urządzenia przez wiele lat. Zapewnia ją nie tylko przez dłuższy okres, ale też w znacznie większej ilości przypadków. W szerszym zakresie niż gdybyśmy skorzystali tylko ze zwykłej gwarancji producenta. W ramach tej polisy możemy liczyć na pomoc nawet w najbardziej nietypowych i nieprzyjemnych sytuacjach oraz czerpać niczym nieskrępowaną satysfakcję z zakupu.

Gdy wartość sprzętu jest wysoka, a sposób jego użytkowania mogą mu zagrażać, dodatkowy pakiet bezpieczeństwa będzie dobrą opcją. Szczególnie jeśli często zabieramy takowy w podróże – jak aparat lustrzanka z drogim obiektywem, czy zaawansowany laptop – biznesowy lub do gier. Ewentualnie jeśli producent nie oferuje przedłużenia gwarancji powyżej 1 roku, a chcemy mieć pewność inwestycji w sprzęt na co najmniej trzy lata lub dłużej.

Wojciech Kulik

Analog man in a digital world. Uwielbia pisać o nowych technologiach – szczególnie takich, które mają realny wpływ na ludzkie życie. Podziwia ich twórców.
W poszukiwaniu odpowiednich znaków szusuje palcami po klawiaturze od 2010 roku. W wolnych chwilach nie gardzi sportem i dobrą książką.